Ad sense

środa

Mocno czekoladowe bezglutenowe muffinki z truskawkami

Zastanawiałam się jaki przepis dodać jako pierwszy... Nie umiałam się na nic zdecydować więc po prostu dodam przepis na mocno czekoladowe bezglutenowe muffinki z truskawkami na które miałam już od dawna ochotę i dzisiaj upiekłam :) Nie pamiętam już skąd mam przepis ale pierwszy raz zrobiłam je w formie ciasta w tortownicy na urodziny i bardzo szybko zniknęło ze stołu, więc mam nadzieję, że i Wam zasmakują. Zapraszam.

Składniki:
  • 1 szklanka mąki ryżowej 
  • 0,5 szklanka mleka
  • 50 g gorzkiej czekolady najlepiej 70% 
  • 0,5 szklanki gorzkiego kakao
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 szt jajka
  • 1/4 szklanki cukru brązowego/trzcinowego
  • ok 1/4 szklanki oleju
  • 0,5 szklanki kwaśnej śmietany (dałam gęsty jogurt naturalny)
  • truskawki (ja dałam po 1 do każdej muffinki) 


Przygotowanie:
Mleko podgrzać, do gorącego dodać czekoladę i mieszać aż do rozpuszczenia. Ostudzić.
Mąkę, kakao i sodę przesiać.
Jajko (w całości) utrzeć do białości, dodać cukier i dalej ucierać. Dodać olej i śmietanę, zmiksować. Dodać ostudzone mleko z czekoladą, zmiksować.
Do masy dodać przesiane mąkę, kakao i sodę, krótko zmiksować do połączenia się składników.
Przygotować formę na muffinki (ja miałam silikonową) i nakładać po dwie duże łyżki ciasta. Truskawki umyć, wyciąć szypułki i wcisnąć po jednej w środek każdej muffinki. Podczas pieczenia ciasto urośnie i truskawka się schowa w środku dzięki czemu muffinki nie będą suche. Piec w temp. 160 stopni przez 25-35 minut do suchego patyczka. Wyjąć, ostudzić.
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz