Ad sense

sobota

Owsiane ciasteczka

Podzielę się z Wami moim przepisem na zdrowe owsiane ciasteczka które uwielbiamy i które nawet mój mąż zjada ze smakiem, a za zdrowymi rzeczami nie przepada :) idealnie zastępują posiłek czy to na wycieczce czy w pracy, szkole czy nawet w domu.



Składniki:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1 szklanka mąki pszennej - dałam pełnoziarnistą
  • Pół szklanki cukru
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 100g masła
  • 1 jajko
  • 1/3 łyżeczki aromatu waniliowego - opcjonalnie dla zapachu
  • Tabliczka gorzkiej czekolady
  • 100 g grubo poszatkowanych orzeszków ziemnych solonych
  • Suszona żurawina ok 50 g

Przygotowanie:
Mąkę, płatki owsiane, sodę i cukier wymieszać razem w troszkę wyższej misce. Dodać roztopione i wystudzone masło, wbić jajko i wszystko razem wymieszać.
Na końcu dodać pokrojone orzeszki, czekoladę i żurawinę, krótko wymieszać - ręcznie lub mikserem. Użyłam mąki pełnoziarnistej więc do ciasta musiałam dodać 2-3 łyżki jogurtu naturalnego, ponieważ było za bardzo sypkie.
Z ciasta w dłoniach - najlepiej zwilżonych, formować niewielkie kulki, lekko spłaszczyć i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub posmarowanej masłem i posypanej mąką.
Pieczemy w temperaturze 170st. C przez ok.16 minut.
Po wyjęciu z piekarnika chwilę odczekać, aż przestygną na blaszce i lekko stwardnieją. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz